Valná hromada SV ČR zvolila prezidentem Svazu PhDr. Martina Chlada
30. 7. 2021
![Valná hromada SV ČR zvolila prezidentem Svazu PhDr. Martina Chlada](/files/2021/07/6d3d96e04ad80c8440b839303131c682.jpg)
Ve čtvrtek 29. 7. 2021 proběhla ve Velkých Bílovicích řádná valná hromada SV ČR, která na svém jednání zvolila novým prezidentem Svazu pana PhDr. Martina Chlada, který ve funkci vystřídá po 9 letém mandátu JUDr. Tibora Nyitraye. Nový prezident ve volbě získal 94,5 % procenta hlasů.
Martin Chlad žije ve vesnici Suchohrdly u Miroslavi a je mu 43 let. Je ženatý a má 3 děti. Po studiu na Gymnáziu v Moravském Krumlově vystudoval pedagogickou fakultu se zaměřením na účitelství pro střední školy. Následně složil rigorózní zkoušku na Fakultě sportovních studií v oboru kinatropologie. Od roku 2003 pracuje ve své firmě wine studio s.r.o. - dříve attri s.r.o.
v rámci poradenské a produkční činnosti. Od roku 2012 pracuje pro Svaz vinařů ve funkci marketingového a PR ředitele.
Pro svou funkci si předsevzal, abychom byli "stále o krok dopředu".
Hlavní téma pro následující období:
- externí – s veřejným přesahem (např. diskuse nad (ne)smyslem spotřební daně; (ne)omezení propagace vín; dopady klimatických změn. Zde máme všichni stejný zájem. Chceme být viděni, chceme být slyšeni, dementovat nesmysly a tendenční záměry, které by ohrožovaly náš obor. Chceme nadále nulovou sazbu spotřební daně a jednoznačně víno prezentovat jako kulturní nápoj, jehož přiměřená konzumace je nedílnou součástí zdravého životního stylu, tradic a dědictví, fungujících ekonomik, cestovního ruchu či vzdělání a poznávání.
- interní - mezi vinaři. Např. dotvoření organizační struktury Svazu vinařů; vypracování strategie našeho vinařství na dalších 5 až 10 let – v té souvislosti modernizace Národního vinařského centra ve smyslu služeb a aktivit, vytvoření koncepce značky VM VČ, dle které se budou nastavovat kampaně, ale také posuzovat a udělovat podpory; aktivní komunikace s MZ a JMK stran vhodných podpor a dotací technologického i vinohradnického charakteru atd. Chceme, abychom otevřeli oči a nebáli se pustit i do výraznějších nutných kroků. Uvážlivě a s jasným
plánem. Vedou nás k tomu dvě skutečnosti – covidová éra nenávratně upravuje trh, jak z hlediska pozic, tak spotřebitelských návyků; a kvalitativně stojíme na pomezí, kdy bychom měli zákazníkovi „o sobě“ něco říci.
Jako prezident chce být...
- reprezentant moravských a českých vinařů
- obhájce našich zájmů
- člen týmu lidí, kteří umějí a chtějí
- manažerem, který pomůže posunout naše vinařství mezi respektované vinařské země, jejíž vína se hrdě prodávají u nás v republice, ale naleznou si své zákazníky i v zahraničí.